COMMING SOON

Made in Italy-kwaliteit

De één brengt zijn ondernemerschap met zich mee, de ander zijn creativiteit. Zo hebben Toni en Ermanno Scervino hun krachten gebundeld en Ermanno Firenze gelanceerd.

 

Na jarenlang ervaring opgedaan te hebben in de haute couture besloot Ermanno Scervino, het creatieve brein, hoe het merk in 2000 van start moest gaan. Een merk waar ‘’heart & glamour’’ de twee kernwoorden zouden worden. Door zijn opvoeding heeft hij de sfeer kunnen beleven van de coolste steden van de jaren 70 en 80: van Parijs – zijn tweede thuis, tot het New York van Andy Warhol, van Londen tot het boho-chique Ibiza. Uiteindelijk werd Florence de home Town voor zijn nieuwe merk, omdat hij alleen in Toscane de meest bekwame Italiaanse kleermakersvaardigheid vindt.

 

Vanaf de start tot nu, is passie en creatieve innovatie de drijvende kracht achter het merk. Het atelier, onderzoek- en prototypelaboratoria en de afdeling waar de puntjes op de i gezet worden, staan allemaal in nauwe verbinding met elkaar. Ermanno zelf is zeer betrokken bij alle fasen van het vakmanschap. Via de meest chique straten van Italië, heeft hij zijn weg gevonden naar gala premières in La Scala in Milaan, en vervolgens ook in de rest van de wereld (en naar Jos Bles)!


Rock culture

De focus van Ermanno Scervino ligt op het benadrukken van de female beauty van de vrouw van nu; sensueel en met een rebelse touch. Hij kwalificeert zijn soort elegantie als “rock couture” – vaak geïnspireerd op de jonge stedelingen van vandaag: elite, dynamisch en voortdurend in ontwikkeling. De vrouw van Ermanno Scervino is een moeder, een zakenvrouw of zelfs een rode loper VIP.